2011/06/11

Christina Aguilera - Little Dreamer 中文歌詞翻譯 (Bionic,2010) #usticeforbionic


前一陣子家中的貓咪很突然的走了...

是一隻這麼可愛的貓貓Q_Q

很怕他會恨我 可是我真的很想他

想到這首Little Dreamer 了解歌詞後真的很貼近我的心情T_T

即使歌詞有一點悲傷 但聽著聽著總是給我力量

希望大家可以推"Milu R.I.P"





嘗試自己翻了一下歌詞 有誤請指正:)


Look at the stars, I will take one down for you 仰望那群星 我將摘下給你 No matter what the distance, I'll see it through不論我們距離多遠我一眼就能看到 I'll fill you in between the sun and moon 我會伴你在日月之間 'Til the end I'll be waiting 我會一直等待 直到盡頭 And whenever in night, the lights go down 每當在夜晚 燈光不再 I know that you'll go on to shine somehow 我知道你會以某種方式繼續閃耀 And even if you're miles above the clouds 即使遠在天際 'Til the end, I'll be waiting 我會一直等待 直到盡頭 Now I lay me down to sleep 現在我將入眠 I pray we'll meet inside my dreams 我祈禱我們會在夢裡相遇 So long, my little dreamer, I will miss your face 再見 我的小寶貝 我會想念你的臉 We'll always stay connected through time and space 穿越時空 我們總是心靈相通 The journey that we shared but now have to leave
我們共同走過的旅程 但現在必須分開 Will live inside of us for eternity, yeah 將會在我們心中成為永恆 Little dreamer, little dreamer Little dreamer, little dreamer Look through the dark, there's a compass in the sky 從黑暗中看去 天空有個指南針 If ever you are lonely and question why 當你孤單跟質疑時 Remember that I'm always by your side 請記得我會永遠在你身邊 'Til the end, I'll be waiting 我會一直等待 直到盡頭 And even though we sleep light years apart 即使我們身處光年之外 A galaxy away is not so far 星系距離並不遠 Because we know the future is our star 因為我們了解未來是我們的星星 'Til the end I'll be waiting 我會一直等待 直到盡頭 Now I lay me down to sleep 現在我將入眠 I pray we'll meet inside my dreams 我祈禱我們會在夢裡相遇 If I should go before I wake 如果在我醒來前我必須離開 I pray our souls will join again 我祈禱我們的靈魂將再度相遇 So long, my little dreamer, I will miss your face 再見 我的小寶貝 我會想念你的臉 We'll always stay connected through time and space穿越時空 我們總是心靈相通 And everything we hoped that could never be 我們希望這一切 Will live inside of us for eternity, yeah 將活在我們的永恆 So long, my little dreamer, I will miss your face0. 再見我小寶貝 我會想念你的臉 We'll always stay connected through time and space 穿越時空 我們總是心靈相通 The journey that we shared but now have to leave 我們共同走過的旅程 但現在不得不分開 Will live inside of us for eternity, yeah 將會在我們心中成為永恆 Destiny will be a part of you, babe (will be) 命運會是你的一部分 I'll feel you in the atmosphere (I'll feel you) 我能感受你在我身邊 And nothing will be left to fear (nothing left to fear) 將不再恐懼 Little dreamer, little dreamer (Ooh, said) Little dreamer, little dreamer (Ooh oh) Little dreamer, little dreamer (Ooh, ooh) Little dreamer, little dreamer (Ooh, ooh) So long, my little dreamer, I will miss your face 再見 我的小寶貝 我會想念你的臉 We'll always stay connected through time and space 穿越時空 我們總是心靈相通 And everything we hoped that could never be 我們希望這一切 Will live inside of us for eternity, yeah 將活在我們的永恆 I will be with you till the end 我會陪到直到最後 Mmm, always be waiting 'till the end 我會一直等待 直到最後









更新:2020.06

恭喜十週年後大家想起了Bionic

這張當初被樂評批評的體無完膚的一張好專輯




#
justiceforbionic


十年後 LIttle Dreamer 上架串流平台了 🎁

Spotify

Apple Music


沒有留言:

張貼留言

New ✨

睡魔粉必追 會讓耳朵懷孕的 ASMR 前導版The sandman:Dreamcast - Enter The Dreaming讓你睡魔在身邊 ❤️

  2022.08.05上架隨即橫掃 80國 Netflix 收視冠軍  睡魔 The Sandman 如果被第一集的睡魔本人Tom Sturridge 性感嗓音擄獲  必追這個保證不會劇透的  安眠版睡魔 Podcast  ASMR前導版 配上由David Buckley製作的...